کامپوزیت دندان ( dental composite ) یک درمان در دندانپزشکی می باشد که به منظور ترمیم شکستگی، پوسیدگی و رفع ترک،تغییر سایز، فرم و رنگ دندان استفاده می شود. کامپوزیت دندان ماده ای خمیری شکل از جنس رزین هم رنگ دندان است که بر روی دندان فرم داده می شود و به کمک اشعه مخصوص سفت می شود.

مطمئنا همه‌ی افراد علاقه مند هستند تا لبخندی زیبا بر چهره داشته باشند. برای این منظور هم داشتن دندان هایی سالم و منظم ضروری است. زمانی که شما برای پر کردن حفره های دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، متوجه استفاده از مواد خمیری می‌شوید. این مواد خمیری که همرنگ دندان های شما هستند، روی سطح دندان را با فرمی که دندانپزشک به آن‌ها می‌دهد، می‌پوشانند. در پایان کار این لایه‌ی خمیری باید تثبیت شود. دندانپزشک این کار را به کمک نور آبی انجام می‌دهد.

کامپوزیت چیست و چه کاربردی دارد؟

فرایند پر کردن حفره دندان به سادگی توسط دندانپزشک با صرف زمانی معادل ۱ ساعت انجام می‌شود. حفره های دندان بر اثر پوسیدگی ایجاد می‌شوند. افراد برای ترمیم دندان های آسیب دیده از مواد خاصی استفاده می‌کنند. هم‌چنین بهترین روش برای اصلاح لبخند هم استفاده از ونیر دندان یا همان روکش کامپوزیت است. ماده ی مورد استفاده در این روش از گلاس، کوارتز و رزین ترکیب شده است. بسته بندی های ماده مذکور در سرنگ های مخصوص دیده می‌شود. مواد خمیر مانند حفره های دندان را پر کرده و پس از تابش نور از حالت خمیری به حالت سفت و سخت در می آیند. افرادی که به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند، با هدف زیبایی از ونیر بهره می‌برند.

هزینه کامپوزیت دندان

یکی از دغدغه های افراد برای انجام کامپوزیت این است که هزینه انجام آن چقدر است. به طور کلی نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای انجام این خدمات ارائه کرد. اما به طور کلی هزینه نهایی به فاکتورهای مختلفی وابسته است. جالب است بدانید که کامپوزیت ونیر انواع مختلفی دارد و با کیفیت های مختلفی عرضه می‌شود‌.علاوه بر این، موارد دیگری هم در کاهش یا افزایش هزینه موثر هستند. محل کلینیک دندانپزشکی، کیفیت مواد، میزان تجربه و کیفیت انجام کار توسط دندانپزشک، نوع تجهیزات و امکانات مورد استفاده و… همگی در قیمت کامپوزیت دندان اعلامی به مراجع تاثیر می‌گذارند.

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان جزء خدمات پر مخاطبی است که ممکن است برای انجام آن تفاوت قیمت در کلینیک های مختلف دیده شود. مسلما هر یک از خدمات دندانپزشکی یک تعرفه خاصی دارد و این تعرفه می‌تواند با توجه به کیفیت مواد، کیفیت کار دندانپزشک، برند مورد استفاده و..‌. افزایش پیدا کند. اگر بخواهید این خدمات را از یک مرکز معتبر و باسابقه دندانپزشکی که از تجهیزات لوکسی استفاده می‌کند، دریافت کنید طبیعی است که هزینه ی پرداختی شما هم بالاتر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *